WayCare, חברה מתל אביב, פיתחה טכנולוגיה שכבר מנהלת את התחבורה בשני כבישים מהירים בלאס וגאס, ולדבריה יכולה לעזור בהצלת חיי אדם

טכנולוגיות חדשות רבות בשוק משתמשות בבינה מלאכותית – החל מסייענים חכמים כמו סירי (Siri) של אפל (Apple) ואלקסה (Alexa) של אמזון (Watson), דרך פלטפורמת ווטסון (Watson) של יבמ (IBM) ועד לפיתוח הרכב האוטונומי.

התחום האחרון, התחבורה האוטונומית, מעורר התעניינות רבה בקרב יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה רבות. גם בישראל יש מגוון סטארט-אפים שהחלו לפעול בתחום ולהציע פתרונות לבעיות שונות. לא נשכח את מובילאיי (Mobileye) ואת עסקת השנה הגדולה שלה למכירה לאינטל (Intel), שהצעידה אותה לקדמת הבמה.

כחלק מהעולם המתפתח הזה, העלייה המתמשכת בתאונות הדרכים בארץ ובעולם היא בעיה גלובלית שיש למצוא לה פתרון יעיל. כאן נכנס לתמונה הסטארט-אפ התל אביבי WayCare.

המוצר של WayCare הוא, על פי החברה, מערכת שחוזה תאונות דרכים ומסייעת לערים חכמות לנצל ביעילות רבה יותר את המשאבים שברשותן על מנת לצמצם את הנזק שנגרם מהן ואפילו, במצבים מסוימים, למנוע אותן לחלוטין. באמצעות טכנולוגיית לימודי מכונה, אומרים בחברה שהמערכת שלהם מסוגלת להתריע על תאונת דרכים בקטע מסוים של הכביש עד שעתיים לפני התרחשותה.

עידן האן, מנהל הטכנולוגיות הראשי של WayCare


WayCare הוקמה בשנה שעברה על ידי עידן האן, המשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי, ושי סוזן, המנמ"ר – שניהם בוגרי לימודי הנדסה מהטכניון. האן החל את דרכו בעולם ההיי-טק באינטל ולאחר מכן עבר לסטארט-אפ אנפורנה, שנרכש על ידי אמזון. בהמשך הוא החליט לעבור לעולם היזמות ולנסות את מזלו. הוא סיפר בעבר כי "זו הייתה החלטה לא נכונה מבחינה כלכלית, אבל נכונה מאוד מבחינתי האישית".



ניהול הכבישים המהירים בלאס וגאס


בתחילת החודש פורסם כי WayCare זכתה בפרויקט לניהול התחבורה בכבישים המהירים בלאס וגאס, כדי לנסות ולצמצם את תאונות הדרכים בהם. במסגרת ההסכם, החברה מנהלת את התנועה בשני כבישים מהירים מרכזיים בעיר. בחברה מספרים כי טכנולוגיית החיזוי שלה מאפשרת לצוותי העזרה הראשונה שם להיערך מראש לתרחישים, לנהל הקצאת משאבים עבורם ולפטרל באזורים עם רמת סיכון גבוהה. "נתונים המתקבלים בזמן אמת מהשטח הם משאב שאינו מנוצל באופן מלא. בעזרת האנליטיקה שלנו, שחוזה התפתחויות עתידיות, ניתן להתמודד עם אתגרים – מפקקי תנועה ועד הצלת חיי אדם", נמסר מהחברה.



הסטארט-אפ פועל במסגרת מרכז Drive, שמקדם מיזמים חדשניים בתחום התחבורה החכמה. לדברי בועז ממו, מנכ"ל המרכז, "הטכנולוגיה של WayCare פועלת כשהיא מתחברת ל-Big Data עירוני שמורכב מנתונים עדכניים שנאספים מחיישנים וממצלמות, ומכילים מידע רב, כמו מספר הרכבים בדרכים ומהירות נסיעתם, עומסי התנועה, תנאי מזג האוויר וסנכרון הרמזורים. מאגר המידע העירוני מכיל גם נתונים היסטוריים שניתן להצליבם עם המידע החדש ובעזרת טכנולוגיות של ניתוח אנליטי, למידת מכונה ולמידה עמוקה, המערכת מקבלת החלטות המשמשות את הרשויות בנבדה". בחברה מבטיחים להגיע בקרוב גם לישראל.

באילו אתגרים נתקלתם עם הפרויקט?

האן: "עבודה מול עיריות וגופי ממשל היא דבר מאוד מאתגר עבור חברה צעירה, בעיקר בצד הביורוקרטי. עירייה היא גוף גדול שנוטה להתנהל באיטיות, בעוד שסטארט-אפ הוא ההיפך המוחלט. עם זאת, שמחנו למצוא בעלי תפקידים שונים שמעוניינים לחדש על מנת לבצע את עבודתם טוב יותר".

היכן אתם רואים את החברה בעוד שנה?

"לשנה הקרובה העמדנו כמה יעדים, וביניהם לעבוד עם עיריות ורשויות גדולות במאמץ משותף לזהות תאונות דרכים לפני שהן קורות, למנוע אותן ולהציל חיי אדם. תאונות דרכים הן תופעה שנוגעת בכולנו והגיע הזמן שהיא תופיע רק בספרי ההיסטוריה".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצצה לשישה סטארט-אפים בולטים בתחום המכירות

המלצת קריאה: 4 ספרים חדשים ומעולים - (01/02/2018)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (12/2/18)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (8/3/18)

גל גדות תככב בסרט פעולה חדש לצד דווין ג'ונסון