הצצה לשישה סטארט-אפים בולטים בתחום המכירות


גורלו של עסק טמון במידה רבה ביכולתו להגדיל את המכירות. עם התפתחות הטכנולוגיה, צצו באחרונה מספר אפליקציות וכלים טכנולוגיים המסייעים לאנשים בשטח לייעל את תהליך המכירה בעשרות אחוזים. בכתבה הבאה אציג לכם בתמצית שש חברות ישראליות בולטות שנוגעות בתחום – כל אחת ממקום אחר. ניתן אף לומר שהן משלימות אחת את השנייה.



מערכת רב ערוצית לניהול וקידום המכירות

החברה הראשונה היא Pepperi, שהוקמה על ידי ארבעה אנשים: עופר יורוקסלעידו צוברי,אמיר ליסר ויוסי רוטלוי. כולם אנשים בוגרים, מלומדים ומנוסים בתחום התעשייה והניהול.
"Pepperi פונה לשוק היצרנים והמפיצים של מוצרי צריכה: אופנה, מזון, מוצרי טיפוח, רהיטים ועוד", הם מציינים. "החברה מספקת ללקוחותיה מערכת רב ערוצית לניהול וקידום המכירות שלהם לחנויות ולשותפים עסקיים. היא כוללת פתרונות CRM לעובדי שטח, כמו מנהלי מכירות ואנשי קידום מכירות, ומספקת פתרון מסחר אלקטרוני מלא, שמאפשר לחנויות ושותפים להזמין סחורה מאתר ייעודי או מאפליקציית מובייל".

אנשי Pepperi. מימין: אמיר ליסר, יוסי רוטלוי, עופר יורוקסל ועידו צוברי. צילום: יח"צ
אנשי Pepperi מימין: אמיר ליסר, יוסי רוטלוי, עופר יורוקסל ועידו צוברי. צילום: יח"צ
אילו שינויים אתם צפויים לעולם המכירות בעתיד הקרוב?
"עולם המכירות עובר טלטלה עזה בימים אלה: היצרנים והסיטונאים חשופים לתחרות גוברת בגלל התחזקות המסחר אונליין. בנוסף, עולה החשיבות של הקשר עם החנויות וניהול הנוכחות של המותג והמוצרים בהן. לכן, נראה עלייה בשימוש במקדמי מכירות בטכנולוגיות מתקדמות – מובייל, ניתוח תמונה, מציאות רבודה ועוד, שישולבו בגישה רב-ערוצית – מכירה בין אישית ומכירה ברשת במקביל, על מנת לחזק את הנוכחות של המותג בחנות ואת הקשר של החנות ליצרן".

הקמת אפליקציה במרחק הקלקה

הסטארט-אפ השני הוא AppsVillage – חברה שהוקמה על ידי מאקס בלובנד, המנכ"ל, שחר היידו ונדב דניאל, שלושתם בני 40, ובמפתיע (או שלא), שלושתם בוגרי תואר במדעי המחשב ומתמטיקה.
מאקס בלובנד, ממייסדי ומנכ"ל AppsVillage. צילום: עמית שאל
מאקס בלובנד, מייסד AppsVillage. צילום: עמית שאל
מהי הטכנולוגיה אותה פיתחתם?
"AppsVillage היא פלטפורמה הנותנת מענה לעסקים בהקמת אפליקציה במרחק הקלקה ללא עלויות פיתוח. כמעט לכל עסק עצמאי כיום יש עמוד עסקי בפייסבוק, אז למה לא להביא אותו לשלב הבא בעולם העסקים ולבנות לו אפליקציה אינטראקטיבית ומכירתית בהליך של פחות מ-30 שניות בלבד! הסטארט-אפ שלנו משנה את הכללים של עולם העסקים".
האם יצרתם שיתופי פעולה עם חברות אחרות במהלך הקמפיין?
"יצרנו שיתוף פעולה אסטרטגי עם זאפ (ZAP). בעקבות הסכם שיתוף הפעולה בינינו, זאפ מציעה למאות אלפי הלקוחות שלה אפליקציה עסקית ממותגת וייחודית, שתהיה זמינה גם ב-iPhone וגם באנדרואיד (Android)".


להגדיל את המכירות באמצעות משחקים

חברת וויני (Winni) פיתחה פלטפורמה למשחקי תוכן חווייתיים במובייל, המהווים צד פרסומי נוסף, בעל השפעה על מכירות המוצר.
הסטארט-אפ הוקם על ידי איציק ברבי, שמשמש כמנכ"ל, עומר מויאל, סמנכ"ל פיתוח עסקי,יהודה כרייף, סמנכ"ל שיווק, ואחרון – המרואיין, אביהו עמר, סמנכ"ל הטכנולוגיות.
אנשי וויני. מימין: אביהו עמר, איציק ברבי , עומר מויאל ויהודה כרייף. צילום: יח"צ
אנשי Winni. מימין: אביהו עמר, איציק ברבי, עומר מויאל ויהודה כרייף. צילום: יח"צ
מהו המודל שפיתחתם?
"וויני פיתחה מודל מבוסס חוויה, שבו במקום לשלב פרסומות לצד התוכן, אנחנו מפתחים משחקי תוכן ממותגים, שהם כשלעצמם מהווים את הפרסומת. במודל הזה, השחקנים נכנסים לפרסומת מרצונם החופשי, כדי לשחק במשחק כיפי ומהנה, ובנוסף מחכים להם פרסים שווים בהם הם יכולים לזכות – והכול בחינם".
עמר סיפר כי "עלינו לאוויר רק לפני כשלושה חודשים וכבר הצלחנו לחבור לעשרות מותגים, ביניהם דומינוס פיצה, דיסני, אגאדיר וניו-פארם. אנחנו מפתחים עוד ועוד משחקים במגוון עולמות תוכן, וכבר אמונים על עשרות קמפיינים".


בית תוכנה בתחום המכירות

במעבר ישיר, החברה הרביעית היא CodeOasis, שהוקמה על ידי רונן פישר ואמיר גולן, יזמים מנוסים ו-ותיקים בתחום.
אנשי CodeOasis. מימין: רונן פישר ואמיר גולן. צילום: יח"צ
אנשי CodeOasis. מימן: רונן פישר ואמיר גולן. צילום: יח"צ
"CodeOasis הוא בית תוכנה הכולל כ-100 טכנולוגים", אומרים בחברה. "אנחנו מתמחים בפיתוחים חדשניים של פלטפורמות ווב ומובייל, מערכות מידע ואינטגרציה, אפיון ובניית מוצרים ותשתיות דיגיטליות עבור חברות בולטות בישראל וסטארט-אפים בינלאומיים בתחומי ה-e-Commerce, הפיננסים, ההיי-טק, התקשורת, הביטחון ועוד".


פתרון לניהול תקשורת לקוחות

המוצר אותו פיתחה PB Digital מקבוצת קונסיסט (Consist), שמנהל הפעילות שלה הוא אופיר גרינר, הוא "פתרון לניהול תקשורת לקוחות. הפתרון מאפשר לארגונים לתכנן, לנהל ולספק תקשורת אישית, כגון מכתבים, חשבונות, דו"חות, פוליסות, חוזים ותכתובות שונות, שהם קריטיים בחוויית הלקוח הכוללת. כל זאת באמצעות מגוון רחב של אמצעי תקשורת".
צוות PB Digital. צילום: יח"צ
צוות PBDigital. צילום: יח"צ
באילו אתגרים נתקלתם במהלך עבודת הפיתוח?
"בפיתוח המערכת עמדו בפנינו אתגרים רבים, כאשר האתגר המרכזי היה התאמת הטכנולוגיה החדשנית ביותר לצרכי לקוחותינו וזאת על מנת לספק חוויית לקוח משופרת, ומערכת ידידותית ואמינה".


אוטומציה של תהליכים רובוטיים

אחרונה חביבה, הכירו את Kryon Systems – חברה שבראשה עומד הראל טייב, בעברו יזם שהקים סטארט-אפים שונים ואף ניהל קבוצות פיתוח ב-Gteko, שנרכשה על ידי מיקרוסופט(Microsoft).
מנכ"ל Kyron systems, הראל טייב. צילום: יח"צ
מנכ"ל Kyron systems, הראל טייב. צילום: יח"צ
Kryon Systems מתמחה בטכנולוגיית RPA (ר"ת Robotic Process Automation). "אנחנו מציעים פלטפורמת טכנולוגיה ליצירת רובוטים המסוגלים לבצע כמעט כל תהליך ארגוני באופן אוטומטי", אמר טייב. "הפלטפורמה פועלת בצורה וירטואלית בתוך מחשבי החברות ויכולה לבצע את הפעולות העסקיות באוטומטיות, בהתאם להגדרה של המפעיל".
"מוצריה של Kryon מסייעים ותומכים בעובדים ובחברות בכל אספקט אפשרי בהליך העבודה. תחום המכירות לא נבדל מכך – הרובוטים נותנים את התמיכה המלאה בכל משימה שקשורה במכירות. בכך, למעשה, נותר לעובד זמן למשימות אסטרטגיות יותר. במבט לעתיד, אין ספק שהטמעת רובוטים והליכים אוטומטיים בהליכי מכירה, מהווה סוג של שינוי", הוסיף.
האם אתם רואים עולם בו המכירות יבוצעו לחלוטין על ידי מחשוב וטכנולוגיה ללא אדם בשטח, או שלסוכני המכירות יש עוד עתיד רחוק בענף?
"העולם הולך בצורה אינטנסיבית לכיוון המקוון, כזה שנשלט על ידי טכנולוגיה ומחשוב. אולם, לא נראה שנוכל לחיות בעולם ללא אנשי מכירות בשר ודם. תמיד, ולפחות בענפי מכירה מסוימים, יידרשו בני אדם לבצע מכירות. לא כל דבר אפשר למכור או לבצע באמצעות רובוט".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

המלצת קריאה: 4 ספרים חדשים ומעולים - (01/02/2018)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (12/2/18)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (8/3/18)

ארבעה גאדג'טים שיכולים להיות מתנה מיוחדת