המלצת קריאה: 4 ספרים חדשים ומעולים - (01/02/2018)

מדור המלצת ספרים החדש!

מדי שבוע, אציג בפניכם כמה ספרים נבחרים, חלקם חדשים יותר השאר קצת פחות - אך כולם סחפו אותי כך שהחלטתי לשתף אתכם בהם. והנה הרשימה לשבוע הנוכחי:


"עמק הסיליקון" - רם אורן

מיליוני נשים וגברים בכל רחבי העולם מקימים סטארטאפים ומאמינים שימכרו אותם בהון תועפות. הם מחסלים קרנות חיסכון, מוכרים נכסים ושוקעים בחובות,למרות שאין כל ביטחון שינחלו הצלחה. לא מעט יזמים קיבלו כסף רב תמורת רעיון מבריק שזכה לפיתוח מקצועי מהמדרגה הראשונה. לעומת זאת, לא מעט סטארטאפיסטים נחלו כישלון חרוץ ובעליהם הפסידו את כל כספם. 

יותר מעשרת אלפים סטארטאפים הוקמו בישראל בשנים האחרונות. רק 480 זכו להצלחה. חלק גדול משני מיליארדי השקלים שהושקעו בפיתוח הסטארטאפים האלה ירד לטימיון. עיניו של כל סטארטאפיסט נשואות לחברות ההייטק הגדולות היושבות בעמק הסיליקון בקליפורניה, שבמרכזו שוכנת העיר פאלו אלטו. התקווה הגדולה היא שהחברות הגדולות יקנו וישלמו הרבה. 

הסופר רם אורן קיים בפאלו אלטו תחקיר על חייהם של הישראלים בעמק הסיליקון,על ההישגים ועל הכשלונות, על ההצלחות ועל עוגמת הנפש, שבאות לא אחת לידי ביטוי בחזרה לארץ בתחושה של אכזבה גדולה.
הספר הזה מוקדש להם. 



נתון מעניין: כיום חיים בפאלו אלטו כ-100 אלף ישראלים. צילום: יח"צ



"היזמים החדשים" - רונן גפני, שמחה גליק ובשיתוף רויטל פיזנטי

באיזה עולם אנחנו חיים כיום? מי הם אותם אנשים מיוחדים ההופכים רעיונות למציאות בצורה מוצלחת ויוצאת מן הכלל? "היזמים החדשים" הוא סיפורם של אלו שהופכים רעיונות למציאות בעולם החדש. אלו הם בעלי העסקים, היזמים הטכנולוגיים והחברתיים, המנהלים, ההורים והאומנים.


משנה כיוון ובעיקר שופך אור על העולם המסקרן. צילום: יח"צ

הספר תואם את העולם החדש בו אנו חיים. מתמקד בעולם המהיר, המשתנה, הגלובלי שמאגד סיפורים של היזמים המדליקים בעולם, משלב את החוויה שאנו עברנו בדרך בהתפתחות שלנו, כזה שימלא אתכם ברעיונות חדשים ובמוטיבציה ליצור את הסיפור שלכם. ליצור מציאות חדשה. הספר כתוב בשפה קלה וברורה ומציג רעיונות עמוקים בדרך שתהיה ברורה ופשוטה ליישום. הספר משלב את סיפורה של חברת FreshBiz מרעיון לעסק בינלאומי מצליח, ומשלב סיפורים, דוגמאות וראיונות עם יזמים מובילים מארץ והעולם וכיצד הם מיישמים הלכה למעשה את העקרונות השונים בדיספלינות נרחבות.


"הצד הרחוק של הלילה" מאת יאן-פיליפ סנדקר

האם אנחנו מסוגלים לשקם אי-פעם את האמון שלנו בבני אדם לאחר שכבר אבד לנו?

 "הצד הרחוק של הלילה", ספר חדש של הוצאת כורסא, מספר על בני אדם שכמעט לא נותר להם מה להפסיד, ודווקא לכן הם שומרים על האנושיות שלהם. 

מדובר ברומן מותח ומרגש על כוחה של האהבה, הפחד מפני אובדן ועוצמת האנושיות, שגם בזמנים הקשים ביותר מוצאת את הדרך לאפשר את הבלתי אפשרי.

והנה עיקר העלילה: המהלך חופשה במחוז סצ'ואן חווים פול וקריסטינה סיוט נורא: דייוויד, בנם בן הארבע, נחטף. בתנאים לא-תנאים מוחזר דייוויד לידיהם, אבל החוטפים אינם מוותרים; הם רוצים לשוב ולשים עליו את ידם. המקום היחיד שבו תוכל המשפחה להיות בטוחה תהיה השגרירות האמריקאית בבייג'ינג, אך את הדרך הארוכה לשם הם צריכים לעשות תוך הימנעות מאוטובוסים, רכבות ונמלי תעופה על מנת שהחוטפים לא יוכלו להבחין בהם. מי יהיה מוכן להעניק להם, תוך סיכון חייו, מקום מסתור ויעזור להם לצלוח את המסע לשגרירות? במי הם יכולים לבטוח?
.רומן מותח ומרגש על כוחה של האהבה, הפחד מפני אובדן ועוצמת האנושיות, שגם בזמנים הקשים ביותר מוצאת את הדרך לאפשר את הבלתי אפשרי. 

זהו הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה הסינית של יאן-פיליפ סנדקר, אך כמו קודמיו בסדרה ("לחישת הצללים" ו-"שפת הבדידות"), הוא עומד כרומן בפני עצמו.

הצד הרחוק של הלילה. צילום: יח"צ




"פחמן משודרג" מאת ריצ'רד מורגן

החור שנפער בחזהו של טקאשי קובאץ' מהיריה שפילחה את גופו מאחור היה רק ההתחלה... במאה ה-25, התודעה האנושית מאופסנת במחסנית בבסיס הגולגולת, ויכולה לעבור לגוף חדש. קובאץ', חייל לשעבר ביחידת עילית, מוחזר לחיים כדי לחקור את תעלומת מותו של האיש העשיר בעולם. מי שהזמין את החקירה הוא הקורבן עצמו, שאף הוא חזר לחיים, אך אינו זוכר את הפשע. ואמנם, כשהגוף האנושי הוא רק מעטפת פחמן ניתנת להחלפה, אין פלא ששובל של גופות נערם בדרכו של קובאץ' לפתרון התעלומה. וכשמהנדסים גנטיים יכולים לגרום לגוף האנושי לנטוף אפרודיזיאק, אין פלא שגם הסקס משודרג. פחמן משודרג הוא החלק ראשון בטרילוגיית הביכורים של ריצ'רד מורגן. עם צאתו לאור זכה בפרס "פיליפ ק. דיק" כספר המדע הבדיוני הטוב בעולם. מחר, יום שישי ה-2 בפברואר, תעלה בענקית הסטרימינג נטפליקס הסידרה (Altered Carbon) שמתבססת על הספר, והיא היקרה בתולדות הפקות המקור של החברה.


"פחמן משודרג" - הלהיט הבא של נטפליקס ואחת הסנסציות הגדולות של 2018. עוד נשמע עליו רבות בעתיד
קריאה (והמשך בצפייה) מהנה!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצצה לשישה סטארט-אפים בולטים בתחום המכירות

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (12/2/18)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (8/3/18)

ארבעה גאדג'טים שיכולים להיות מתנה מיוחדת