eCommerce בווידיאו מזווית קצת אחרת

Wehows. צילום: מתוך טוויטר

תחום המסחר האלקטרוני באמצעות סרטונים הולך ומתפתח בשנים האחרונות ● מבט על Wehows - אחת החברות המעניינות בתחום


עולם ה-eCommerce משתנה באופן תדיר, וכדי להמשיך לחדש ולשרת נאמנה את הגולשים, על חברות ומותגים מובילים להיות דרוכים לסביבה התחרותית ולזרמים המרכזיים המשפיעים על הענף בו הם פועלים.
כיום ניתן למצוא את עולם המסחר האלקטרוני בכלל, ובכלל זה בווידיאו, בשלל תחומים: Big Data, מסחר במובייל, שכלול שרשרת הערך ועוד.
מספר חברות ישראליות עוסקות בתחום. אחת מהן היא Wehows, שמתמחה בתחום המסחר האלקטרוני באמצעות הווידיאו. החברה נוסדה על ידי ארבעה: אבירם קדוש, המשמש כמנכ"ל החברה; לירן גבאי, סמנכ"ל האסטרטגיה; הראל לוי, מנהל הטכנולוגיות; ועדי גלוון, יזם שותף.

לירן גבאי, סמנכ"ל האסטרטגיה של Wehows. צילום: לינקדאין

Wehows אחראית על פיתוח שני מוצרים. הראשון שבהם הוא כלי ייעודי ליצירה ושיתוף של רשימות מוצרים המקנים עמלה על כל מכירה, ובכך הופכת את התהליך לקל ומהיר כך שלא נדרש כל ידע קודם בתחום שיווק השותפים והמכירות אונליין, ויוצרי התוכן יכולים להמשיך ולהתרכז ביצירתו ובהפצתו. בנוסף, הכלי משמש כדלת כניסה קלה ומהירה לעולם המכירות אונליין לכל המעוניין, שלא מצריכה כמעט כל ידע מקדים.
הפיתוח השני הוא פלטפורמה לשיתוף מידע ומכירת מוצרים בצמוד לסרטוני וידיאו. כבר כיום היא כוללת יוצרי תוכן שמפרסמים באמצעותה סרטונים מדי יום בשלל נושאים וצופים שבאים ללמוד דברים חדשים. מעל הסרטונים מציינים מה נדרש על מנת ליישם את שנלמד, והמערכת מאתרת בצורה אוטומטית את המוצרים ומגישה קישורים לצופים. בכל פעם שנרכש מוצר מאחד הסרטונים, בעל הסרטון מקבל עמלת מכירה.

"פלטפורמה חברתית לשיתוף והפצה של סרטוני הדרכה"

גבאי אמר כי "המטרה הראשית של הפרויקט הייתה לפתח פלטפורמה חברתית לשיתוף והפצה של סרטוני הדרכה קצרים בכל נושא אפשרי, שמכילים בתוכם קישורים לכל אשר הצופה עשוי להזדקק לו על מנת ליישם את שלמד. הכוונה היא למשל לכלי עבודה, מוצרים או חומריים ספציפיים, שירותים ואנשי מקצוע או פשוט קישור לעוד אינפורמציה שעשויה להיות רלוונטית באותו הנושא. הפלטפורמה קיימת ועובדת, והתחלנו בתהליך השיווק שלה".
באחרונה סיכמה החברה על שיתוף פעולה עם חברת הלבשה שבדית, "על מנת להפגיש משתמשים חדשים עם מותג החברה ולהעשיר את נקודות המגע שלה עם לקוחות חדשים וקיימים. בנוסף, יצרנו שיתוף פעולה נוסף, עם חברת פרסום ישראלית, לטובת פרסום פרימיום על סרטוני הווידיאו בפלטפורמה, על מנת ליצור ממוצע רווח גבוה יותר ליוצרי התוכן בה".
מה אתם מתכננים לתקופה הקרובה?
"בכוונתנו להרחיב בקרוב את פעילות הפלטפורמה באמצעות ארבע תוספות: כלי למכירה פשוטה של מוצרים ושירותים באפליקציה דרך אינסטגרם (Instagram); איסוף מידע סטטיסטי על הרגלי רכישה וטרנדים – מכירה ו/או הנגשה של המידע למותגים וחנויות אונליין המעוניינים בשיתוף פעולה; הכנסת מוצרים של חברות צד ג׳ למערכת ובכך הרחבת המודל העסקי ומאגר המוצרים והמותגים בכלים של החברה; וביסוס הפלטפורמה ופיצ׳רים נוספים למוניטיזציה של היוצרים.
היעדים הקרובים שלנו הם להביא את המוצר לכמה שיותר לקוחות קצה שיכירו ויעבדו עם הכלים שהחברה מספקת, וכמובן לערוך גיוס כספים משמעותי".
לאנשי Wehows יש גם טיפ ליזמים אחרים: "הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים להעניק הוא לכוון גבוה, לא להפסיק לשאול, תמיד להסתכל למעלה ואף פעם לא להפסיק לדחוף קדימה בכל הכוח. סטארט-אפ הוא רכבת הרים, וצריך להתרגל לתנודתיות ולמהירות שבה דברים משתנים ומתפתחים. בנוסף, צעד חשוב הוא לדבר עם הלקוחות בשלבים מוקדמים ככל האפשר, על מנת לוודא את הצורך והישימות של הרעיון או המוצר".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצצה לשישה סטארט-אפים בולטים בתחום המכירות

המלצת קריאה: 4 ספרים חדשים ומעולים - (01/02/2018)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (12/2/18)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (8/3/18)

גל גדות תככב בסרט פעולה חדש לצד דווין ג'ונסון