לקראת שבוע הספר וחודש הקריאה: רשימת הספרים החדשים (1/6/18)

והנה רשימת כל הספרים החדשים והמעניינים ביותר - 1/6/2018:

“לינקולן בבארדו” מאת ג’ורג’ סונדרס

מאנגלית: אמיר צוקרמן

הוצאת כתר

פברואר 1862. מלחמת האזרחים האמריקאית בת פחות משנה, הלחימה כבר ניטשת במלוא עוזה, ואט–אט מתחילה לחלחל ההבנה שהמאבק יהיה ארוך ועקוב מדם, באותו הזמן, בנו האהוב בן האחת–עשרה של הנשיא לינקולן, וילי, שוכב בחדרו שבקומה השנייה בבית הלבן, חולה אנוש. בתוך ימים וילי מת ומובא למנוחות. עיתונים מדווחים כי לינקולן מוכה היָגון חוזר לבדו אל כוך הקבורה פעמים אחדות כדי להחזיק בידיו את גופת בנו.

וילי לינקולן מוצא את עצמו בכור מַצרף משונה, רוחש רוחות רפאים משוטטות, מרחמות, מתווכחות, ונתונות בסיגופי חרטה יוצאי דופן. בעיצומו של מצב המעבר הזה – המכונה, במסורת הטיבטית, בַּארְדוֹ – פורץ מאבק אדירים על נשמתו של וילי הקטן.

לינקולן בבַּארְדוֹ הוא הישג ספרותי מעורר השתאות של אחד הכותבים החשובים והמשפיעים ביותר מבני דורו. סונדרס ממציא צורה חדשה, מפעימה, הפורשת לפנינו פנורמה תיאטרלית וקליידוסקופית של קולות – חיים ומתים, היסטוריים ומומצאים – כדי לשאול שאלה נצחית עמוקה: איך אנחנו חיים ואוהבים בעודנו יודעים שכל מה שאנחנו אוהבים בהכרח ייגמר?

ג’ורג’ סונדרס פרסם עד כה שמונה ספרים, הוא זכה במלגות ופרסים רבים, ביניהם פרס מאן בוקר היוקרתי על ספרו זה. זהו ספרו השני המתורגם לעברית, וקדם לו תרגום של קובץ הסיפורים עשרה בדצמבר שיצא בעברית בהוצאת כתר. 


“ג’נטלמן במוסקווה” מאת אמור טאוולס

מאנגלית: אסנת הדר

הוצאת מטר

ב-1922 קובע בית דין בולשביקי שהרוזן אלכסנדר רוסטוב הוא אציל חסר תקנה וגוזר עליו מעצר בית ב”מטרופול”, מלון מפואר הניצב מול הקרמלין. רוסטוב, גבר נועז, משכיל ושנון שלא עבד מעולם, חייב כעת לגור בעליית גג, בעת שהעשורים הסוערים ביותר בהיסטוריה הרוסית מתרחשים מחוץ לכותלי המלון. בניגוד לצפוי, תנאי חייו  המצומצמים מעשירים את עולמו הרגשי, ומפגישים אותו עם אנשים ועם חוויות שישנו את נפשו ואת אישיותו.

הרומן ג’נטלמן במוסקבה שזור בחוטי עלילה מרתקים ובחפצים מסתוריים – מפתחות מיוחדים, תאים סודיים, מטבעות זהב, בקבוקוני נוזל נחשק ואקדחים – וגם, בפגישות אהבה דיסקרטיות ומכתבי נאהבים. כל אלה  נארגים יחד לסיפור מרתק שמתרחש בחלל המלון החושני.  מאות אלפי אנשים ברחבי העולם כבר קראו  והתאהבו. זהו רומן יוצא דופן, גדוש בהומור, בדמויות מבריקות ובסצנות יפהפיות, שמספר על נסיונו של הרוזן להבין מה נדרש מאדם בעל ייעוד.

אמור טאוולס נולד וגדל באזור בוסטון. בוגר ייל ובעל תואר שני בספרות אנגלית מאוניברסיטת סטנפורד. עבד כבנקאי השקעות במנהטן שני עשורים. ספרו הראשון, “כללי הנימוס”, פורסם ב-2011 והיה לרב-מכר וכעת הוא מתמסר רק לכתיבה. “ג’נטלמן במוסקבה”, כיכב חודשים ארוכים במקום הראשון ברשימת רבי-מכר של הניו יורק טיימס והמשיך להופיע ברשימת רבי- המכר יותר משנתיים. הספר דורג כאחד הספרים הטובים ביותר של 2016 ב”שיקגו טריביון”, ב”מיאמי הראלד”, ב”פילדלפיה אינקווייר”,  ב”סנט לואיס דיספץ'” וב-NRP. שני ספריו של טאוולס תורגמו ליותר מחמש-עשרה שפות. 


 

 “מרגל בסלון” מאת מנחם משגב וד”ר שרגא וקסלר

הוצאת אלרום

האם שתלו הסובייטים מרגלים בישראל, ביניהם אפילו יהודים רבים? בשאלה זו ובפתרונה התמודדו שרותי הביטחון בארץ מאז קום המדינה. בשבועון ‘7 ימים’ של העיתון ידיעות אחרונות, בגיליון 2753, כ”ז בתשרי תשע”ז, 28.10.2016, התפרסם הראשון בסדרת מאמרים תחת הכותרת: “רשימת מיטרוקין – מרגלים בתוכנו”. במסמכיו של בכיר קג”ב שערק למערב נמצאה רשימת אישים, שפעלו כסוכנים סובייטים בישראל. ביניהם: חברי כנסת, אנשי תקשורת, גורמי מודיעין, מהנדסים בפרויקטים רגישים וקצינים בצמרת צה”ל.

הקורא את המאמר הנדון בעיתון ידיעות, לא יוכל להתעלם מההקשרים לעלילות השזורות בין דפיו של ספר זה. למרות שבמהלך כתיבת הספר המתבסס על מאגר סיפורים שחלקם הועברו על ידי גיבוריו מפה לאוזן וחלקם הונצחו בכתובים, הוסיפו המחברים צבעים וריחות כדי לעשותם ערבים ונוחים לעיכול לקורא המצוי. ובכל זאת, עדיין רב מספר העובדות כהווייתן בספר, על פני הסיפורת הדמיונית.

הדמויות המתוארות בספר, לקוחות ברובן מתוך עץ משפחה אמיתי. ייחודן בכך שהן חוו את תקומת מדינת ישראל מזוויות שאינן מוכרות לנו בספרות.   

מנחם משגב, גמלאי של התעשייה האווירית. יליד יפו 1950. בן לניצולי שואה, פליטי קפריסין התגורר 32 שנים ברמת אביב ג’ כיום מתגורר בהוד השרון. נשוי, אב לשתי בנות וסב לשישה נכדים. שר ומשחק על בימות תיאטרון. עם פרישתו לגמלאות התמסר לכתיבה ולא מרפה ממנה. ספרו הראשון פורסם ב-2009. זהו ספרו השביעי אותו כתב יחד עם חברו הקרוב שרגא. לאחרונה יצא ספרו השישי – ‘קומה מינוס חמש’, בעברית ובאנגלית. כמו גם ספרים נוספים שלו שתורגמו ומופצים בעולם. בימים אלה עסוק בכתיבת ספרו השמיני – פנטזיה המתרחשת במעמקי הים.

ד”ר שרגא וקסלר – רופא נשים בכיר, נשוי, אב לשלוש בנות וסב לתשעה נכדים. שרגא חובב שירה ונגינה, מדריך טיולי שטח בג’יפים ומספר סיפורים. זוהי הפעם הראשונה שהוא מתנסה בכתיבה יצירתית. הרומן מתבסס על סיפור חייו של אביו – מאיר וקסלר, שנולד וחי בישראל ונפטר בגיל 91 שנים ועוד יום, שבע חוויות והרפתקאות.                                                                                 


“איש שוכב וחולם” מאת לביא תדהר

מאנגלית: טל ארצי

הוצאת כתר

ווֹלף, בלש פרטי כושל, פועל בלונדון האפלה והרטובה. הוא רדוף זיכרונות של עתיד שאולי התרחש ואולי לא התרחש, ונרדף על ידי הווה מסוכן, מלא בפשיסטים ובנאצים שנמלטו מגרמניה. כשמגיעה אליו איזבלה רובינשטיין, יהודייה עשירה שמחפשת את אחותה שהוברחה מגרמניה ונעלמה, הוא לא יודע לאיזו צרה הוא נקלע.

באותה העת, או שאולי בעת אחרת לגמרי, שוֹמֶר, כותב שוּנְד – רומנים קטנים וסנסציוניים ביידיש – שוכב על דרגש במחנה ההשמדה אושוויץ וחולם על עולם אחר שבו הוא שוכב על חוף ים טרופי, כשבטנו מלאה, והוא מחייך וכל שיניו בפיו, ומשפחתו מאוחדת. דמיונו מאפשר לו לחרוג מן המקום המצמית ולדמיין עלילות על עיר אפלה ומעשים אפלים. באורח פלא, העלילות בדמיונו של שוֹמֶר מסתבכות ונושקות לקורותיו של וולף.

בקצב מסחרר ומבריק ותוך שהוא משתעשע באלגנטיות בממדים של זמן, מקום ומסַפרים שונים, לוקח לביא תדהר את הקורא למסע בהיסטוריה חלופית. בפילם נואר ובמחנה אושוויץ עצמו, בלי לאבד אף לא לרגע את השליטה המושלמת בסיפור המבריק שהִנדס.

לביא תדהר, קיבוצניק לשעבר, מפורסם בעולם בעיקר כסופר פנטזיה. ספריו זכו לשבחים רבים ותורגמו לשפות רבות. ב-2003 הוא זכה בפרס מטעם סוכנות החלל האירופית וב-2005 היה מועמד לפרס סופרי העתיד על שם ל. רון האבארד. ספרו “אוסמה” המבוסס על דמותו של הטרוריסט בן-לאדן, זכה ב-2012 בפרס על רומן הפנטזיה הטוב ביותר במסגרת ועידת הפנטזיה העולמית שנערכה בקנדה, בה גבר על גדולי הז’אנר, ג’ורג’ ר.ר. מרטין וסטיבן קינג.

אנגלית היא בהחלט השפה בה הוא שולט, אך גם בעברית ראו אור שלושה ספרים שלו: “רצח בדיוני”, “ימי תל אביב האחרונים” וספר שירה “שאריות מאלוהים”. 


 

החיים על פי ינון

הוצאת ידיעות ספרים

לינון היו יכולים להיות חיים פשוטים בסך הכול, אבל כשאחותו לא מפסיקה לשגע אותו, וכשהחבר שלו דובי כל הזמן מסבך אותו בצרות, וכשהשרת של בית הספר מתעמת איתו פעם אחר פעם – החיים שלו לא ממש פשוטים, שלא לומר אפילו די מסובכים.

החיים על פי ינון הוא ספר כיפי, משעשע ומרענן, המספר על ינון, ילד דתי בן 11, שכל מה שהוא רוצה זה לזכות בתחרות “תלמיד השנה” בבית הספר. רק חבל שלא תמיד הכול הולך בדיוק לפי התוכניות שלו…

נדב נוה הוא קומיקאי, במאי, שחקן ועורך וידיאו. חבר בהרכב הקומי “אנדרדוס” ובעל טור שבועי בעיתון הילדים “אותיות”. החיים על פי ינון הוא ספרו הראשון. 


 

“כבשת הדבש” מאת נעמה יונג

הוצאת פרדס

שיריה של נעמה יונג הם תולדה של שני קצוות בחייה… מצד אחד היא נמשכת אל היוגה ועולם הטבע, ומצד שני היא עובדת לפרנסתה כקבלנית המקימה בתים. ואכן השירים שלה הם מבנים שלמים ומהוקצעים הבנויים על שרטוטים מדויקים של מילים…. השירים היפים והחכמים הללו מדגישים את העובדה כי אי אפשר להפריד בין החומר לרוח, הקריאה בהם מאפשרת לקבל את עולם על כל ניגודיו וקשייו ולהשלים עמו.” עורך הספר אלי אליהו.

“כבשת הדבש” הוא ספר השירים השני של נעמה יונג, בעלת תואר בוגר בספרות ושפה אנגלית וצרפתית מהאוניברסיטה העברית ותואר מאסטר בעיתונאות מאוניברסיטת N.Y.U.. היא תרגמה 14 ספרים. שימשה כמרצה לעיתונאות באוניברסיטאות בר-אילן וחיפה וכתבה את ספר הילדים “הגיע זמן לישון” (קוראים, 2008), שעובד גם לאפליקציה אינטראקטיבית.


“דרוש כפר – חינוך למשמעת” מאת דותן לוי

הוצאת כנרת זמורה-דביר

דרוש כפר שלם לגדל ילד: איך מייצרים עבור ילדים ומתבגרים במאה ה-21 חווית לכידות של ״כפר שלם״?
איך הופכים בית ספר, קבוצה או קהילה ל״כפר שלם״? מה תפקיד המבוגרים בכפר השלם, מה תפקיד המחנכים ומהו מקומם של הילדים והמתבגרים?

זו הזמנה למסע משותף שבו ננסה לנווט בין המבוכים של גיל ההתבגרות, המזמנים כמייה למשמעות לצד מרד נעורים, המתנער ממוסכמות ומחשב מסלול מחדש בכל רגע נתון. נרשה לעצמנו להיות נבוכים מעט ולסמן כיוון ודרך, שיסודם באותנטיות ספונטנית מצד אחד ובתפיסה מסודרת ושיטתית מצד אחר.

הניסיון המעשי של המחנכים ב״דרך כפר״ מתבסס על חינוך נוער מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של החברה הישראלית. עם זאת, לא מדובר בשיטת חינוך מיוחדת לנוער בסיכון – אין דבר כזה. חינוך הוא חינוך, ואדם הוא אדם.

דותן לוי – מחנך. נולד וגדל בבת ים. מזה עשור עומד בראש מכון חינוך ״דרך כפר״.
ספר זה מאגד את החוויה המצטברת שלו ושל שותפיו הרבים והטובים לדרך, שדוגלת בחינוך משמעותי כפרוזדור לחברה ישראלית טובה יותר.

״דרך כפר״ מאגדת בתוכה אנשי ונשות חינוך, המאמינים בחברה ישראלית טובה יותר ופועלים בשדה החינוכי טיפולי עם עשרות תיכונים וכפרי נוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. זאת במטרה ליצור למתבגרים חוויית חינוך משמעותית שתתרום באופן מכריע לצמיחתם לכדי בוגרים ובוגרות עם אחריות ומעורבות חברתית.



“ראשונה” מאת יעל ארד

הוצאת ידיעות ספרים

הילדה שבגיל שמונה הלכה עם אחיה לחוג ג’ודו במועדון מכבי צפון ברחוב הירקון בתל אביב אכן הגשימה את שאיפתה: לא רק שנהפכה לאחת הג’ודאיות הטובות בעולם, היא גם היתה הספורטאית הראשונה שהביאה למדינת ישראל מדליה אולימפית.

בדרך לשם היה עליה לנצח לא רק על המזרן, אלא גם בהרבה זירות אחרות: להילחם על זכויותיה מול מי שלא האמינו שהחלום שלה אפשרי, לנסוע לבדה למחנות אימונים ברחבי העולם, להתמודד עם פציעות קשות ועם ניתוחים מורכבים, לגבור על האכזבות המטלטלות, לוותר על כל מה שהיה עלול להפריע לה בדרך להשגת המטרה ולקטוף עוד ועוד הישגים בתנאים כמעט בלתי-אפשריים, כנגד כל הסיכויים.

סיפורה של המדליסטית האולימפית הראשונה, שהיתה גם אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם, הוא גם סיפור הדרך הארוכה שעשה הספורט הישראלי – מהימים שבהם החלום על מדליה אולימפית נשמע לכל היותר כבדיחה גרועה ועד היום שבו קטפו ספורטאים ישראלים תשע מדליות במשחקים האולימפיים; מהימים שבהם הנהגים צפרו בציניות לספורטאית שרצה ברחוב ועד הימים שבהם הפארקים מלאים באנשים שרצים להנאתם והיערות גדושים ברוכבי אופניים.

ראשונה הוא לא רק סיפור על ג’ודו וספורט. זהו ספר על כוח רצון ונחישות, על הצבת מטרות, על התמודדות עם משברים ועל הדרך הבלתי-מתפשרת להצלחה. ספר חובה לכל מי שמעז לחלום – ורוצה גם להגשים.

יעל ארד, ילידת 1967, היא אשת עסקים, מרצה על מצוינות בעסקים ובחיים, חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל וועדת השיווק בוועד האולימפי הבינלאומי. נשואה לליאור כהנא ואם לשניים.


“ארוחת ערב במרכז האדמה” מאת נתן אנגלנדר

מאנגלית: איריס ברעם

הוצאת כתר

באתר סודי בנגב כלוא האסיר Z  כבר שתים-עשרה שנה, ואיש פרט לשומר שלו לא יודע על קיומו. כיצד הגיע לכאן האסיר, ומהו המעשה הנורא שמצדיק את עונשו?

היחיד שיכול לשחרר אותו הוא הגנרל – המנהיג הישראלי השנוי במחלוקת. אולם כבר שנים שהגנרל נמצא בתרדמת. האם יצליח Z  להשתחרר בעצמו מכלא תודעתו, ולהפסיק לחוות שוב ושוב טרגדיה מעברו?

במועדון שיט בברלין, איש עסקים פלסטיני מתיידד עם איש עסקים קנדי. מה עומד מאחורי העסקה התמימה שלהם, וכיצד היא תכלא אותם בגורל ללא מוצא?

ובגבול ישראל-עזה, ישראלית ופלסטיני כלואים כל אחד בצד הגבול שלו, מופרדים במעגלים אינסופיים של דם, איבה והיסטוריה. כל מה שהם רוצים זה לאכול ביחד ארוחת ערב.

ב”ארוחת ערב במרכז האדמה” טווה נתן אנגלנדר את הדמויות והסיפורים הללו יחד למותחן פוליטי רב עוצמה, ומציג דיוקן מבריק של הסכסוך המיוסר בין הישראלים לפלסטינים והעמימות המוסרית העצומה שאיתה הם מתמודדים. מי צודק, מי טועה, מי השומר ומי באמת האסיר?

נתן אנגלנדר, יליד 1970, מתגורר בברוקלין בניו יורק, כוכב  עולה בשמי הספרות העולמית, חלק מהמילייה האינטלקטואלי הנערץ של מייקל שייבון, ג’ונתן ספרן-פויר, ניקול קראוס ועוד. הוא מחברם של קובץ הסיפורים “גלגול בפארק אווניו”, “המשרד למקרים מיוחדים” ו”על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על אנה פרנק”.


“נקודה עברית בבית שאן” מאת ראובן גפני

הוצאת מאגנס

נקודה עברית בבית שאן מגולל את סיפורה של הקהילה היהודית שהתקיימה בבית שאן משלהי המאה הי”ט ועד נפילתה עם פרוץ המרד הערבי ב-1936. ניסיון ראשון זה לשרטט את סיפורה של הקהילה, שנמחה כמעט לחלוטין מן התודעה הציבורית והמחקרית, מתבסס על עיון מעמיק בארכיונים ציבוריים ומקומיים ברחבי הארץ ועל מקורות נוספים ובהם עיתונות התקופה, מקורות ספרותיים ואוטוביוגרפיים וראיונות בעל פה עם צאצאי הקהילה. הספר מלווה את צמיחת הקהילה מראשיתה כקהילת בודדים דלת אמצעים לקהילה שמנתה בשיאה, ערב מאורעות תרפ”ט, מאות אנשים והפעילה מוסדות קהילתיים ודתיים. פרקים נרחבים מוקדשים לפעילותם של בית הספר והמרפאה העברית, ולמקום שמילאו בעיצוב זהותה הקולקטיבית והלאומית של הקהילה. כן נדונים קשריה עם ההתיישבות החקלאית הסובבת, עם הקהילה היהודית בטבריה, עם האוכלוסייה הערבית המקומית, ומעל לכול יחסיה המורכבים עם המוסדות היהודיים הלאומיים.

לצד סיפורה של קהילת בית שאן, הספר פותח צוהר להכרת עולמן של הקהילות היהודיות הזעירות שפעלו בתקופה זו בערים ועיירות ערביות בכל רחבי הארץ: עזה, באר שבע, רמלה, לוד, נצרת, ג’נין, צמח, יריחו ועוד. סיפורן של קהילות אלו מאפשר בחינה מחודשת של סוגיות שונות הנוגעות לזהות חברתית וליחסי יהודים וערבים בארץ ישראל בתקופה זו.  


“תור השחור” מאת בן פול

הוצאת כתר

דמיינו לוח שחמט עצום בגודלו, המהלכים מוצו כמעט. עכשיו בא תור השחור. תור במובן של עידן אפל. תור במובן הרגע הבא: זמן הנקמה. בן פול לובש כאן את דמותו של כתב ובמאי סרטים דוקומנטריים שיצא לנסיעה קצרה אל מעבר למחסום, למסיבת חתונה ב”שטחים”, והלך לאיבוד. בחלקים אחרים של הרומן הוא נוסע לאחור, עובר בדהרה בין תחנות בחייו
ומרחיק עד למקסיקו בתפקיד התייר הבלתי נלאה שיציץ בחטף לתהומות הפחד, היופי והפשע כדי לשוב הביתה עם סיפור טוב. בכל אחד מגלגוליו, אם במסווה של ביוגרפיה מפוכחת או כהזיות על סף המוות,

תור השָחור דוהר בנשימה עצורה אל הסוף, ובמילותיו שלו – “סוף מר ונמהר”.

תור השָחור הוא הרומן האחרון והחותם את הטרילוגיה של בן פול.


“מאבק הפרדיגמות” מאת דב שוורץ

הוצאת מאגנס

מאבק הפרדיגמות מציג פרשנות עקיבה להגות היהודית בימי הביניים על פי תפיסת המדע. הוא משתמש במושג “פרדיגמה” כדי לעקוב אחר ההתפתחות הרעיונית של ההגות היהודית בת הזמן. החיבור פורש לפני הקורא שלוש פרדיגמות: הכלאם, האריסטוטליות (עם או בלי לבושה הנאו-אפלטוני) והניסיוניות (הכוללת תופעות שלא היה להן הסבר בפרדיגמה הקודמת, כמו אסטרולוגיה, מאגיה ואלכימיה). הטענה המרכזית בספר היא שעד לשלהי המאה השתים-עשרה התעמתו שתי הפרדיגמות הראשונות, כלאם ואריסטוטליות, ולאחריה – שתי האחרונות, האריסטוטליות והניסיוניות. החיבור מאיר באור חדש את הגותם של רב סעדיה גאון, ר’ יהודה הלוי, רמב”ם ואחרים.


“אמא קסומה וקוסמי טבעת האש” מאת אתי אלבוים

הוצאת ידיעות ספרים

תארו לעצמכם שיום אחד קוסמים מעולם אחר הופכים את אמא שלכם לילדה בגילכם, היא מגלה שיש לה כוחות קסם ולוקחת אתכם להרפתקאות בעולמות אחרים…

זה מה שקרה לנטע-לי ורון, תאומים בני שתים-עשרה וחצי, שלא העלו בדעתם כי רותי, ילדה בת גילם שמופיעה בחייהם, היא בעצם אמא שלהם, נעמה, שהפכה למשך חודש ל”אמא קסומה”.

לאחר ארבע הרפתקאות בעולמות הקסומים נעמה מתבקשת לעבור עם משלחת קוסמים לעולם מִכְסף-לב במטרה להזהירם מפני הפלישה הגדולה של הקוסם רב-הכוח אישמָדוֹן. לשם כך היא הופכת בפעם החמישית ל”אמא קסומה”. היא חוזרת לספסל הלימודים ומנסה גם למלא את המשימות שנתנו לה הקוסמים, גם לזכור להכין שיעורי בית ותוך כדי כך גם להציל את העולם. האם תצליח המשלחת למנוע את הפלישה הגדולה? האם נעמה תספיק לסיים את המשימות שלה והאם הפעם יגלו ילדיה שחברתם רותי היא בעצם אמא שלהם?

אמא קסומה וקוסמי טבעת האש הוא הספר החמישי בסדרה המצליחה “אמא קסומה”, סדרה על קוסמים, על בני אדם ועל הקסם הגדול מכול בחיינו – האהבה והקשר שבין הורים וילדים.

אתי אלבוים היא סופרת, מחזאית, עיתונאית ומנחת סדנאות כתיבה. בין ספריה: סדרת “אמא קסומה”, סדרת “תעתועים” וספר העדות “נערה באושוויץ” שכתבה יחד עם אמה, כולם בהוצאת “ידיעות ספרים”וכולם נבחרו בשנים האחרונות להשתתף במצעד הספרים של משרד החינוך.

 


 

“יזמות בחינוך” מאת מירי ימיני ונטע שגיא

הוצאת מאגנס

הספר הוא ראשון מסוגו, העוסק בתחום מדיניות חינוך, מנהל חינוך וסוציולוגיה בהקשר של יזמות בשדה החינוך כתופעה חדשה, ההולכת ומתרחבת במערכת החינוך ובשיח על אודות חינוך.
הספר מציג בפני הקוראים מחקרים אמפיריים עדכניים בתחום, רובם מתמקדים במערכת החינוך הישראלית, הבוחנים את סוגיות המפתח בתחום היזמות בחינוך. המחקרים בספר נעים בין הרמות השונות במערכת החינוך החל מקובעי המדיניות ברמה הארצית, דרך מנהלי בתי ספר, ועד לעמותות וגורמים חיצוניים הפועלים בחינוך. הספר נולד מתוך רצון ליצור שיח שיטתי ומעוגן-תאוריה בנושא יזמות במערכת החינוך, תוך הצגת הֶקשר אמפירי ברור לשדות המחקר השונים הסובבים את העשייה הבית-ספרית. כל אחד מפרקי הספר, למעט פרקי המבוא והסיכום, מציג פן אחר של יזמות ברמת הארגון – בית הספר. הספר כולו, וכל אחד מפרקיו, מעוגנים היטב בספרות המדעית העדכנית בתחום היזמות, וכך מציגים בפני הקורא אופק רחב של ידע תאורטי ומעשי שנצבר בנושא זה ברחבי העולם וגם בישראל.


“ארבעה חיבורים תיאלוגיים” מאת מרטין לותר

תרגום: רן כהן ותמר צ’ולקמן

הוצאת מאגנס

מרטין לותר, מחולל הרפורמציה הפרוטסטנטית, שטח בארבעת החיבורים המובאים כאן  את עיקרי תורתו התאולוגית והפוליטית. בחיבור הראשון מ-1517, שנודע כ”תשעים וחמש התזות”, תקף את המנהג הקתולי למכור שטרי מחילה, אך כבר בטקסט זה הוא מביע ביקורת מרומזת על היומרה של הכנסייה והאפיפיור לתווך בין המאמין הנוצרי לאלוהים. בשלוש המסות שכתב ב-1520 מקעקע לותר את כל היסודות של הנצרות הקתולית כפי שהתפתחה בימי הביניים. לתפיסות אלה היו השלכות מרחיקות לכת בכל המדינות שאימצו את הנצרות הפרוטסטנטית, אשר התפצלה עם הזמן לכנסיות ולכיתות שונות: שינוי מעמד הכנסייה ואנשיה מול השלטון האזרחי, ביטול המנזרים, ביטול פולחן הקדושים, החלפת הלטינית שבכתבי הקודש ובתפילות בשפות המדוברות, דפוסים חדשים של התנהגות כלכלית ועוד.

הכנסייה הרומית‏־הקתולית, שהתמודדה עם התאולוגיה החדשה ועם אובדן קהילות גדולות של מאמינים, ערכה אף היא בדק בית ותיקונים משלה, והם שינו במידה רבה את אופיה. כך נוצרו שתי תרבויות שונות, הן במערב אירופה ובמרכזה והן ביבשות אמריקה. היכרות עם תפיסותיו של מרטין לותר היא תנאי חשוב להבנת העולם המודרני.

לחיבוריו של לותר נוספו כאן הקדמה מאת פרופ’ מירי אליאב־פלדון ואחרית דבר מאת פרופ’ דוד כ”ץ, המבהירות את מניעיהם של הרפורמטורים, את התנאים שאפשרו את הצלחתה של הרפורמציה ואת ההתפתחויות שחלו בנצרות הפרוטסטנטית מאז ועד ימינו.


“ביטקוין והעתיד הכלכלי שלך” מאת דעאל שלו

הוצאת כנרת זמורה-דביר

הביטקוין נולד כניסוי מחשבתי: מטבע ללא מדינה או בנק, בלי רישום מרכזי, בלי גורם יחיד שמנפיק או מווסת אותו, ושאף עסק לא מחויב לקבלו כתשלום.

מאז, שווי הביטקוין עלה ביותר מעשרה מיליון אחוזים. מיליוני בני אדם הצטיידו בו ורבבות עסקים מקבלים אותו כתשלום. כמה מדינות כבר הכירו בו כמטבע חוקי – אחרות מנסות לאסור את השימוש בו. כיום, אחרי זינוקים, קריסות, התאוששויות והרבה מאוד ויכוחים, ברור שהביטקוין הוא יותר מגימיק. הוא מהפכה בעולם הכסף.

עם הספר הזה תלמדו:

  • למה הביטקוין חזק ובטוח יותר מהכסף שיש לכם בבנק

  • איך מטבעות דיגיטליים משנים כבר עכשיו את הכלכלה העולמית

  • איך לרכוש, להתנהל, לחסוך ולהשקיע עם ביטקוין

  • ואיך לחשוב אחרת על כסף, החיים שלכם, עוצמה ואחריות אישית

עליית הביטקוין מסמנת שינוי היסטורי, שצופן הזדמנויות דרמטיות. זהו אירוע שכדאי לכל אדם להבין.

בחדות המאפיינת את כתיבתו, מסביר דעאל שלו את סודות המטבע והמערכת שמאחוריו, ממפה את האתגרים וההזדמנויות העדכניים שסביבו, ומכין את הקורא לחיים אחראיים בעולם המטבעות הדיגיטליים.

דעאל שלו, 46, מתאמן בקרוספיט, מבשל אוכל אמיתי, מטייל וקורא. כשהוא לא עושה את כל אלה הוא משמש מנכ”ל חברת תוכנה בתחום הפינטק, מרצה, נמנה עם מובילי קהילת הפליאו בישראל ומייעץ לחברות בכניסתן אל העולם הקריפטוגרפי. ב־2014 פרסם את רב המכר הסוד הקדמוני.


“טיפול בתנועה ומחול” מאת הילדה ונגרובר ושרון צ’ייקלין

הוצאת מאגנס

טיפול בתנועה ומחול: האמנות והמדע הוא מחקר מעמיק המאפשר הבנה רחבה של הטיפול בתנועה ומחול. הספר מציג את אופני היישום והפעולה שלו ואת הדרכים המובילות לשינוי. בפרקים המרכיבים את הספר אפשר למצוא אוסף מיוחד של פרספקטיבות תיאורטיות המלוות בדוגמאות קליניות ובטכניקות ייחודיות המתאימות למסגרות טיפוליות שונות. פרקים נוספים מציגים שיטות לתצפית וניתוח התנועה, מודעות להקשר התרבותי הן ביישום והן באלמנטים בסיסיים כמו השפעת ההתפתחויות במחול בעולם המערבי. הפרק האחרון דן בנושאי מחקר. ביבליוגרפיה מעודכנת מלווה כל מאמר.

ספר זה התפרסם בספרדית, שתי מהדורות ראו אור באנגלית בהוצאת רוטלדג’, וכן הוא התפרסם בקוריאנית, בגרמנית וברוסית.


“ממשיכה בדרכי” מאת ג’וג’ו מויס

מאנגלית: כנרת היגניס דווידי

הוצאת ידיעות ספרים

לואיזה קלארק הבלתי-נשכחת מחליטה לעשות שינוי משמעותי בחייה: היא עוזבת את לונדון (ואת החבר שלה סם) וטסה לניו יורק! לוּ נחושה בדעתה למצות את ההרפתקה הזאת עד תום, ובד בבד לבצע על הצד הטוב ביותר את עבודתה כבת לווייתה של אגנס – אשתו היפהפייה של לנארד גופניק, המיליארדר מהשדרה החמישית. בדרך עליה להתמודד עם שלל טיפוסים, שלא כולם מקבלים אותה בזרועות פתוחות, בלשון המעטה, אבל אם מישהו מסוגל לעשות את זה ולהישאר שפוי – זו היא.

בעודה מגששת את דרכה בנפתולי החברה הגבוהה של התפוח הגדול מוצאת לואיזה מפלט בחנות בגדי וינטג’ חלומית שבה היא מרגישה באמת בבית, פוגשת מישהו שמזכיר לה נשכחות ומישהי שמלמדת אותה שיעור חשוב.

הולכת בדרכי הוא ספר מצחיק, רומנטי ושנון, אשר עוקב מקרוב אחר לואיזה קלרק הנהדרת, שמנסה להישאר נאמנה לעצמה בעודה מתאמצת להשתלב בעולם החדש והמאתגר.

ג’וג’ו מויס היא מחברת רבי-המכר “הנערה שהשארת מאחור”, “אחד ועוד אחד”, “מכתב אחרון ופרידה” ו”ספינת הכלות”. הולכת בדרכי הוא השלישי בסדרה, קדמו לו רבי-המכר “ללכת בדרכך” ו”החיים אחריך”. כל ספריה של מויס תורגמו לעשרות שפות ונמכרו במיליוני עותקים בכל רחבי העולם. היא חיה באסקס שבאנגליה עם בעלה העיתונאי ושלושת ילדיהם.


“אישה חשובה מאוד בעיר” מאת דב בהט

טוטם ספרים

“אישה חשובה מאוד בעיר” הוא קובץ סיפורים חדש מאת דב בהט העוסק ברובו בחברה הישראלית על המעניין והחריג בה. אוסף הסיפורים נע בין הפאנטסטי לסאטירי ואף מתכתב עם משלי חיות מפורסמים ועם זאת, מאוד קשור לחוויה הישראלית של היום.

פרופ’ דב בהט פרץ באופן מפתיע לתחום היצירה הספרותית בשנים האחרונות.כתיבתו לרוב אינה פוליטית ישירה, אלא עוסקת בדרך כלל במידה רבה בהיבטים החברתיים של החיים בארץ. אולם גם כאשר הוא פונה לנושאים פוליטיים מובהקים יותר, הוא מבליט גם את הצדדים האבסורדיים של המצב.

דב בהט (83) הוא אמריטוס פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה, לשעבר רקטור האוניברסיטה. מאז פרישתו הוא מקדיש את רוב זמנו ליצירה ספרותית.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצצה לשישה סטארט-אפים בולטים בתחום המכירות

המלצת קריאה: 4 ספרים חדשים ומעולים - (01/02/2018)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (12/2/18)

ספרים חדשים: כל מה שחדש בעולם הספרות (8/3/18)

ארבעה גאדג'טים שיכולים להיות מתנה מיוחדת